Przypomnijmy, że HIFU, tak modne w ostatnich miesiącach, to dość stara technologia, obecna w medycynie od ponad 20 lat. Wykorzystuje ona skoncentrowane ultradźwięki. Zanim trafiła do gabinetów medycyny estetycznej jako metoda bezoperacyjnego liftingu i modelowania/wyszczuplania ciała, była (i jest nadal) wykorzystywane do leczenia raka prostaty. Precyzyjne, punktowe zogniskowanie fali ultradźwiękowej o wysokiej energii na małym obszarze, jakim jest guz, prowadzi do martwicy jego komórek. Zaletą tej metody jest mała inwazyjność i niewielki odsetek powikłań.
Jak działa technologia HIFU
W HIFU kluczowe są ultradźwięki. Są to jednak inne ultradźwięki niż te wykorzystywane w kosmetycznych zabiegach kawitacji (niskie częstotliwości i natężenia) czy sonoforezy (wysokie częstotliwości). W HIFU zadaniem fali ultradźwiękowej jest spowodować drgania. Jeśli fala ma odpowiednie natężenie i dużą częstotliwość, a dodatkowo jest skupiona, spowoduje w tkance tarcie, a w jego efekcie przegrzanie lub wręcz kontrolowane poparzenie. W ten sposób dochodzi do stymulacji odnowy tkanek.
Największą zaletą HIFU jest to, że działa głęboko w skórze właściwej lub jeszcze głębiej, bez naruszania ciągłości naskórka i nie powodując powierzchownych poparzeń, gdyż energia kumuluje się punktowo. To oznacza, że po zakończeniu zabiegu na skórze nie pozostaje żaden ślad.
HIFU jest metodą bezpieczną, którą można stosować także u osób z rozrusznikiem serca, implantami i protezami, czyli w sytuacjach wykluczających inne metody. Ale jest to metoda inwazyjna i jak każda tego typu metoda, jest bezpieczna jeśli jest właściwie stosowana.
Hifu na rynku medycyny estetycznej
W Polsce pierwsze urządzenie do HIFU – Ulthera – zostało wprowadzone do sprzedaży chyba w 2010 roku, ale potem na rynku zapanował zastój, bo zarówno urządzenie jak i kartridże były bardzo drogie, co przekładało się na wysoki koszt zabiegu (ok. 10 tys. zł). Początkowo metoda była promowana jak super zabieg na twarz, zastosowanie na ciało pojawiło się później. Zainteresowałem się tą metodą w 2014 roku, w fazie zastoju na rynku, ale kupiłem inne urządzenie niż to, które było wówczas dostępne w Polsce.
Kiedy pierwszy raz wspominałem HIFU na blogu i w różnych artykułach, zwracałem uwagę na to, że oprócz niezwykłych możliwości (działa na tkanki naprawdę bardzo głęboko, ale w taki sposób, że na zewnątrz nie pozostawia śladów, a więc i nie jest potrzebna rekonwalescencja) niesie ze sobą pewne ryzyko – ze względu na głębokie działanie ultradźwięków niewłaściwie, za mocno wykonany zabieg może spowodować np. martwicę kości czy uszkodzenie nerwów; dlatego sprzęt powinien być obsługiwany przez doświadczonego lekarza.
Powszechna moda na HIFU pojawiła się mniej więcej rok temu. Wówczas też technologią tą zainteresowali się inni producenci. Pojawiły się reklamy urządzeń np. Ultra former, Ultra – skin, Sono – quin, które okazały się tańsze od pionierskiej Ulthery, dzięki czemu zabiegi staniały mniej więcej o połowę, ale nadal pozostają drogie. Ma to jednak uzasadnienie w kosztach urządzenia i kartridzy.
Nie jest natomiast uzasadnione informowanie opinii publicznej, że HIFU to metoda tak super skuteczna, że daje oczekiwany efekt już po jednym użyciu. Czasem daje, często nie.
Jak zawsze zadziwia mnie, że reklamę koncentruje się na konkretnych urządzeniach, a nie na samej technologii. Teraz pacjenci, zainteresowani zabiegiem, kiedy dzwonią, nie pytają, czy robię HIFU, tylko np. czy robię … i tu wymieniają konkretną markę urządzenia do HIFU. Co więcej, wydaje im się ważne, aby zabieg był wykonany tym konkretnym urządzeniem. Tymczasem z HIFU jest tak, jak z innymi technologiami, np. laserami – są dobre i złe urządzenia. Jeśli odrzucimy te naprawdę złe (bez marki, z podejrzanych źródeł), to w obrębie tych dobrych nie ma już znaczenia, czy nazywa się ono Ulthera, Ultra former, Sono-quin czy inaczej. Działają tak samo, natomiast liczą się inne aspekty, jak umiejętność ustawienie parametrów urządzenia i właściwego jego użycia, a także właściwa kwalifikacja pacjenta do zabiegu (rozpoznanie, czy w konkretnym przypadku zabieg ma szansę powodzenia).
3 główne mity na temat HIFU
HIFU ma wiele zalet, używam go na stałe w moim gabinecie. Ale mam świadomość zarówno jego zalet jak i ograniczeń. Nie jest to urządzenie, które zastąpi wszystkie inne technologie. Owszem, bardzo dobrze je uzupełnia. Porozmawiajmy zatem o tym, do czego naprawdę się nadaje i o najbardziej rozpowszechnionych mitach.
1. HIFU jest dobre na wszystko
Nieprawda. HIFU jest urządzeniem głownie do liftingu, a nie do usuwania zmarszczek, czy mocnego ujędrniania skóry. Głównie dlatego, że działa na skokowo ustawianej głębokości (zazwyczaj 1,5 mm, 3 mm i 4,5 mm). Dobra wiadomość jest taka, że jest to skuteczna metoda liftingująca, bo tych nie ma aż tak wiele. Nadaje się doskonale do wyostrzenia konturów żuchwy, uniesienia chomików, podniesienia brwi. Jest też świetne do liftingu policzków, niezłe na szyję. Coraz częściej robi się też HIFU na ciało. Ale na zmarszczki i wiotką skórę – są lepsze metody.
2. HIFU jest dla każdego
Nieprawda. HIFU nie jest dla osób zbyt chudych, ale także o zbyt dużej tuszy, podobnie nie da spodziewanego efektu u osób zbyt młodych ani w zbyt zaawansowanym wieku. Jednym słowem, nie każdy kwalifikuje się do tego zabiegu, dlatego taką wagę przykładam do tego, o czym napisałem wcześniej, że z punktu widzenia pacjenta istotniejsze jest doświadczenie lekarza niż marka urządzenia, na którym pracuje.
Młodzi w ogóle nie potrzebują HIFU, a u osób starszych, z mocno opadającą skórą, nie będziemy w stanie osiągnąć efektu, który będzie ich satysfakcjonował, u osoby z grubą twarzą trudno uzyskać dobry efekt, a z bardzo chudą można zastosować zamiast HIFU metody, które nie tylko zliftinguja, ale i ujędrnią.
Idealna dla zabiegu jest osoba w wieku 35-50 lat, nie za gruba i nie za chuda (normalna, można powiedzieć), gdy mówimy o twarzy.
3. HIFU robi się jednorazowo
Nieprawda. Reklamy sugerują, że jeden zabieg HIFU rozwiąże problem, tymczasem naprawdę rzadko się zdarza, by jeden zabieg był wystarczający (jest tak u osób z niewielkim problemem do korekcji lub super się regenerujące). Zazwyczaj dla osiągniecia pożądanego efektu wykonuje się dwa zabiegi, czasem nawet trzy.
Dlaczego nie działa, skoro tak dobrze działa
Dla mnie HIFU jest skutecznym i bezpiecznym urządzeniem. Dlatego pozostaje dla mnie zagadką, dlaczego słychać głosy osób, które poddały się temu zabiegowi, że nie ma efektu, albo wręcz, że jest gorzej niż przed zabiegiem. W moich rękach HIFU jest sprawnym urządzeniem i mnie się takie przypadki pogorszenia/opadnięcia nie zdarzają. Jeśli zabieg nie działa, wina może leżeć po stronie producenta wykorzystywanego urządzenia, które nie jest w stanie osiągnąć obiecywanych parametrów. Druga możliwość jest taka, że gabinet próbuje zaoszczędzić na urządzeniu i wykonuje zabieg nieprawidłowo. Problem może też w niewłaściwym zakwalifikowaniem pacjenta (na przykład za duży problem do korekcji). Czasem też zdarza się, że efekt powinien być, ale go nie ma nie wiadomo czemu, ale to są rzadkie sytuacje.
Nie zdarzyło mi się też, by pacjent przyszedł do mnie z reklamacją, że po HIFU opadła mu twarz. Ale miewam regularnie pacjentów, którzy przychodzą do mnie po HIFU w innym gabinecie właśnie z problemem pogorszenia/opadnięcia. Świadczy o tym, że zabieg przeprowadzono nieprofesjonalnie, a w jego wyniku doszło np. do rozpuszczenia tkanki tłuszczowej.
Dlatego tak podkreślam potrzebę znajomości anatomii twarzy i ocenę pacjenta przed zabiegiem – aby dobrze wykonać zabieg, trzeba wiedzieć, jak rozkładają się mięśnie, kości i tkanka tłuszczowa. Jeśli ktoś ma tę wiedzę, to taki błąd mu się nie przydarzy, będzie potrafił dopasować zarówno głębokość jak i gęstość strzałów. Fale ultradźwiękowe kumulowane są wewnątrz tkanki i uszkodzą wszystko, na co trafią (nerw naczynie krwionośne, itd.); wykonujący zabieg nie widzi, co się tam dzieje, działa na wyczucie. Dlatego wiedza i doświadczenie lekarza są naprawdę ważne. Piszę to z przykrą świadomością, że są już na rynku urządzenia HIFU, reklamowane jako urządzenia kosmetyczne. Naprawdę nie wiem, jak ich producentom udaje się je zarejestrować. A to stwarza ryzyko powikłań.
Przede wszystkim podkreślam, że na efekty się czeka. Owszem, zaraz po zabiegu skóra jest napięta, ale potem jej napięcie się zmniejsza. Ten właściwy efekt widoczny jest dopiero po około trzech miesiącach.
Dominika | 2017/11/21
|
Panie doktorze, czy jest możliwe zastosowanie jakiegoś zabiegu (jak rozumiem wypełniacza), w celu korekty asymetrii żuchwy? Nie wiem czy to właśnie taki rodzaj korekty kryje się pod określeniem “Korekta okolicy ust, żuchwy, brody, podbródka”. Jak długo mógłby utrzymać się efekt?
Pozdrawiam!
Małgorzata | 2017/11/25
|
Panie Doktorze. mam 43 lata, niedawno zrobiłam zabieg w technologii HiFu na dolną część twarzy (policzki, żuchwa, podbródek), wiem, że na efekty czeka się do 3 miesięcy. Czy w międzyczasie sensowne byłoby zrobienie zabiegu odmładzajacego na twarz laserem frakcyjmym CO2, aby spotęgować efekty? Czy raczej odczekać np pół roku i dopiero wówczas zrobić zabieg laserowy?
Grazyna | 2017/11/27
|
A hifu na xle podany kwas hialuronowy powoduje ze kwas zanika?pozdrawiam.
Małgorzata | 2017/12/07
|
miałam 2 tygodnie temu zabieg HIFU, mam 43 lata, wiem, że na efekty czeka się do 3 miesięcy, czy w międzyczasie dla lepszego efektu polecałby Pan zabieg laserem frakcyjnym ablacyjnym dla lepszego efektu?
zawiedziona | 2017/12/24
|
W ubiegłym roku zgłosiłam się do kliniki medycyny estetycznej na lipolizę podbródka. Jestem osobą bardzo szczupłą, jednak wszyscy w mojej rodzinie mają dodatkową brodę. Pani doktor po oględzinach powiedziała że moim problemem nie jest tłuszcz w podbródku a opadający mięsień i lipoliza jedynie pogorszy sprawę. Zostałam namówiona na zabieg urządzeniem ultraformer który był ponad 10 razy droższy od lipolizy. Minęło już dużo ponad 3 miesiące a efektu nie widać wcale. Nie był to duży defekt
Marta | 2017/12/27
|
witam,mam 33 lata i problem ze skora wokol oczu, duze mimiczne zmarszczki (smieje sie oczami niestety),ostatnio miałam robione sono queen. Po 1 razie nie bylo efektu nawet bylo gorzej, tzn wszystko co do tej pory robilam xela rederm zniknelo:( lekarz zaprpopnwal ponownie sono quenn tylko mocniej. dalej efektow brak a nwey jest gorzej moim zdaniem, minelo 2,5 miesiaca:( i o co moze chodzic:( czy sa osoby na ktorych to nie dziala.. dodam ze waga moja jest normalna.
ewa74 | 2017/12/28
|
Moja mama robila Hifu klinice w Gdansku.Wyglada gorzej niz przed zabiegiem.Doslownie jakby te resztki tluszczu co miala w twarzy wyparowaly.Zostala smutna twarz,z wiszaca skora.Wyglada jakby mocno schudla.W przyszlym miesiacu bedzie te ubytki wypelniacz preparatem Neuvia.
Izaura | 2018/03/15
|
Panie Marku czy po skulptrze mozna zrobic hifu i w jakim odstepie czasowym.Dziekuje za ODP.
Ewa | 2018/04/01
|
Witam
Pisałam do Pana maila oraz na fb, nie odpowiada Pan, a bardzo mi zależy, gdyż jako jedyny opisuje Pan sytuacje źle przeprowadzonego zabiegu Ulthera. Chodzi mi o martwicę kości. Jeśli 3 miesiące temu miałam przełożoną głowicę w okolicy policzka (rozpuszczenie nadmiaru kwasu hialuronowego), to możliwa jest teraz martwica kości, jeśli zabieg został wykonany niepoprawnie? Czuję dziwny dyskomfort w tej okolicy po obydwu stronach. Skóra była zaczerwieniona 2 dni po zabiegu. Teraz z zewnątrz wszystko wygląda ok. Ale czuję, ze cos jest nie tak gdzieś głębiej.
Dorota | 2018/05/30
|
Dzień dobry, mam 30 lat i opadające policzki, przez co tworzą mi się bruzdy nosowo-wargowe. Czy zabieg HI-FU jest odpowiedni dla mnie? I czy to mozliwe ze takie mocne podgrzanie skóry HI-FU najpierw spowoduje lifting, ale podgrzanie zniszczy kolagen i potem skóra wróci do pierwotnego kształtu i będzie wyglądac gorzej?
Marek Wasiluk | 2018/07/10
|
HIFU akurat na bruzdy nosowo-wargowe za bardzo się nie sprawdza w większości przypadków.
MONIKA | 2018/06/14
|
OGROMNY SZACUNEK DLA PANA DOKTORZE ZA TEN BLOG
Anna | 2018/09/26
|
Panie doktorze kilka miesięcy temu miałam wykonywany zabieg na “chomiki” urządzeniem ulverin w profesjonaln
ym gabinecie medycyny estetycznej przez lekarza. Niestety obawiam się,że parametry zostały źle dobrane lub nie kwalifikowałam się do tego rodzaju zabiegu, gdyż problem w widoczny sposób nasilił się, bardzo uwidoczniły się linie marionetki. Chciałabym to skonsultować z Panem i ustalić dalszy plan działania.
Marzena | 2018/10/03
|
Słyszałam właśnie, że Ulverin nie jest czymś nadzwyczajnym i ie daje dobrych efektów. Za to o wiele lepsze zdanie i opinie słyszałam o Ultraformerze III. Ktoś mógłby to potwierdzić?
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
Marka nie ma znaczenia, są dobre i słabe. Kluczowe jest odpowiednie wykonanie zabiegu
Anula | 2018/11/12
|
tydzień temu miałam robiony zabieg hifu .Podczas robienia czoła policzków i żuchwy bardzo bolało czy to normalne?
Jeszcze dzisiaj boli mnie żuchwa i kości policzkowe.
Proszę o odpowiedź
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
HIFU trochę boli i po zabiegu przez kilka dni może być dyskomfort.
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
Doszło prawdopodobnie do uszkodzenia tkanki tłuszczowej. W takiej sytuacji trzeba braki odtworzyć, ale dokładnie jestem w stanie doradzić po obejrzeniu i ocenie
jolanta | 2018/10/17
|
Panie Doktorze! Czy aparatem HIFU można zredukować cellulit na udach i chociaż trochę spłycić rozstępy,poza tym czy po zabiegu na twarz tym aparatem mogę chodzić na masaże twarzy ,maseczki,czy po zabiegu może być wykonana mikrodermabrazja,proszę o odpowiedź ,pozdrawiam Jolanta
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
HIFU nie zadziała na rozstępy, na cellulit też w zasadzie nie. Co do twarzy to można i maseczkę i mikrodermoabrazję robić po zabiegu.
Justyna | 2020/12/29
|
Dzien dobry mialam wstrzykniety botox na czole i w okolicach oczu , bylo to okolo miesiaca czasu temu , czy teraz moge miec przeprowadzony zabieg hifu na twarz?
Malgorzata | 2018/11/02
|
Ciesze się , że Pan jako jeden z nielicznych pisze prawdę o tych zabiegach wówczas każdy sam może podjąć decyzję czy warto i czy chce zaryzykować ,dziękuję Pana za odwagę
Renata | 2018/12/31
|
Dokładnie!! Ten blog oraz jeden dr z Trójmiasta, do którego chodzę od dobrych kilku lat to moje 2 źródła wiedzy w kwestii medycyny estetycznej, którym ufam. Wszystko się zawsze tak super przedstawia, a przecież nie ma metody która by pomogła wszystkim i na wszystko. Pozdrawiam!
Wiesława | 2018/11/26
|
Dziękuję za informacje,już wiem ,że zabieg HIFU nie jest odpowiedni dla mojej szczupłej twarzy i wieku:)/55l/.
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
Cieszę się, że mój blog pomaga w zrozumieniu medycyny estetycznej.
Marzenna | 2018/12/01
|
Panie doktorze dwa tygodnie temu miałam wprowadzany implant zęba .Jak długo trzeba odczekać żeby wykonać zabieg HIFU.Proszę o odpowiedż.
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
Jak tylko przestanie Pani brać leki związane z implantacją (czyli spokojnie już, bo raczej nie bierze Pani ich tak długo)
Gawronska Lila | 2018/12/06
|
Panie doktorze 4 misioce temo mialam zabiek Hifu przeprowadzony na brzuchu i czesci bioder pamietam moment bulu na kosci biodra,od tej pory czuje w tym miejscu dziwne pieczenie cieplo a nawet bul nogi czasami az do kosci piszczelowej,bardzo sie martwie czy to jest wyleczalne.
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
Pewnie HIFU było wykonane za głęboko i została podrażniona albo uszkodzona kość, chociaż promieniowanie wskazywałoby na jakieś podrażnienie/uszkodzenie nerwu. Trudno mi doradzać, na pewno bym spróbował terapię jak na neuralgie nerwów na początek (czyli z domowych rzeczy branie wit B kompleks), plus fizjoterapię-rozgrzewanie lampą podczerwoną. A jak nie pomoże (a najlepiej od razu) proszę się okazać lekarzowi
Truskawwwka | 2018/12/14
|
Dzień dobry Panie Doktorze. Trochę już minęło od czasu publikacji artykułu, planuje Pan jakąś aktualizację? Teraz podobno większość poważniejszych klinik pracuje na Ultraformerze 3.
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
Ultraforemer to jedno z urządzeń HIFU, nie jest złe, ale też nie jest cudowne. Przy HIFU najważniejsze jest doświadczenie lekarza i dobre wykonanie zabiegu-jeśli mówimy o bezpieczeństwie i skuteczności.
Aeneta | 2019/02/28
|
Ja przeszłam przez zabieg przeprowadzany na ultraformerze i sobie chwalę. Co prawda komentarze o bezbolesności tego urządzenia traktowałabym z dystansem, natomiast efekty dokładnie takie na jakie liczyliśmy, więc koniec końców wrażenia in plus.
Aldona | 2018/12/20
|
Znalazłam tu informację na temat wieku tylko w przypadku zabiegów na twarz. A jak to wygląda na inne części ciała? Czy są jakieś dolne i górne limity od kiedy można korzystać z tej metody?
Lucja | 2018/12/28
|
Aldona wydaje mi się że nie ma czegoś takiego, tzn. dziecku raczej tego nikt nie będzie proponował, ale u dorosłych bardziej liczy się stan skóry, potrzeby itp. a nie sam wiek. Dlatego polecam zapisywać się na konsultacje przed i o wszystko dokładnie dopytać prowadzącego zabieg, u mnie ta możliwość zawsze była darmowa.
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
Nie, nie ma limitów, na ciało jak najbardziej też się wykonuje
Dorota | 2018/12/28
|
Panie Doktorze, gdzie Pan przyjmuje i jak można się umówić do Pana na wizytę
Dorota
Marek Wasiluk | 2019/01/12
|
http://triclinium.pl/ trzeba dzwonić na recepcję
Asia | 2019/01/18
|
Dzień dobry, a jaka jest Pana opinia odnośnie mobilnych urządzeń Hifu?
iwona | 2019/02/01
|
Jak ja sie ciesze ze trafilam przypadkowo na ta strone !Lekarz mi cos takiego zaproponowal. Twierdzil ze na pewno pede zadowolona , ze skora sie ladnie obkurczy. Nie zgodzilam sie stwierdzac ze moja twarz zle reaguje na lasery, on na to ze to nie laser itd. W 2008 roku zrobilam sobie lifling. Bylo dobrze ale chcialam jeszcze lepiej wygladac. Przypadkowo trafilam na reklame renomowanej kliniki zabiegi laserowe. Swiezo upieczony lekarz(wtedy tego nie wiedzialam)wykonal mi zabieg laser yung i cos tam jeszcze.kosztowalo wtedy 900euro Bolalo jakby mnie ktos zywcem piekl. Najpierw twarz spucnieta skora schodzila. Pozniej horror plamy na twarzy i zrobila sie niesymetryczna i koscista, zapadniete poliki. Na kontroli lekarz powiedzial ze wyglada gorzej jak przed zabiegiem i nie zrobil nic…Chodzilam z tym przez lata az w 2014 roku zdecydowalam sie na lipofiling w Belgi To byl strzal w dziesiatke. Powtorzylam go 2 razy ale bylo warto. Takze prawie bym sie jeszcze raz nabrac
iwona | 2019/02/01
|
Dziekuje doktorze za ten tekst. Pozdrawiam, Iwona
KK | 2019/02/09
|
Dzien dobry
Ja walcze z nadmiarem tluszczu i zrostami podskornymi na twarzy po zle przeprowadzonym lipofillingu. Ostatnio pani kosmetolog poradza mi hifu. Co pan doktor sadzi o tym pomysle, czy mogloby to pomoc na zrosty i redukche tuszczu?
Anastazja | 2019/02/13
|
Witam Panie Doktorze, od pewnego czasu zastanawiam się nad Hifu. Borykam się z bryczesami zawnetrznej części ud, opinie są tak różne że sama już nie wiem co o tym myśleć, koszt jest spory dlatego obawiam się że nie będzie efektu a zbierane przez lata pieniądze pójdą na marne, a więc mam pytanie czy jest możliwe zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej na udach po 1 zabiegu? Słyszałam też o liposukcji laserowej LipoLife 3G która z metod jest Pana zdaniem lepsza? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.
Iza | 2019/02/17
|
Szanowni Państwo, mam pytanie. Mam podwójny podbródek, typowo tłuszczowy. Lipolizy iniekcyjnej nie lubię ze względu na opuchliznę. Czy zabieg HIFU pomoże na mój podbródek?
Oraz czy HIFU będzie mieć negatywny wpływ na podany w bródkę i żuchwę kwas hialuronowy jako wypełniacz?
Cecylia RC | 2019/03/14
|
Panie doktorze, mam 41 lat, od wrzesnia uzywam atredermu 0.005% i chciałabym skorzystac z zabiegów. Jednak Atrederm wyklucza ich sporą ilosc. Myslałam o laserze lub czyms innym poprawiąjcym jedrnosc i kolagen w skórze. Co by pan doradził?
Elżbieta | 2019/03/16
|
Dzien dobry
dwa dni temu robiłam HIFU ultraformer III na dół twarzy i podbródek (u lekarza). Zabieg był bardzo bolesny, a obecnie jestem mocno opuchnięta, mam gorącą twarz a pod skórą czuje grudki i nierówności. Czy to normalne? A jeśli to byłby to źle wykonany zabieg czy można cos zrobić z powikłaniami? Czy Pan podejmuje sie takich przypadków? Pozdrawiam i czekam na odpowiedz bo bardzo się niepokoję.
Renata | 2019/03/17
|
Witam Panie doktorze. Czy w trakcie brania hormonów mozna wykonywać zabieg Hifu?
iwona | 2019/03/21
|
Witam Panie doktorze co Pan uważa na temat zabiegu przy użyciu urządzenia derma pen
Lilu | 2019/03/25
|
Witam mam pytanie czy hifu pomorze na rozstepy I obwisly brzuch
Iza | 2019/04/01
|
Ja miałam 1,5 h temu Ultraforner III na wewnętrzna stronę ud … powikłania okropne 100 lekarzy nikt nie wie co mi się tam uszkodziło a ból tkliwości czerwone widoczne naczynia go dzisiaj .. dramat
Margotka68 | 2019/04/06
|
Witam Panie Doktorze slyszalam Ze Po zabiegach Hifi i podobnych nie mozna w przyszlosci poddac sie liftingowi chirurgicznemu Czy jest to prawda City mit?
Kasia | 2019/04/18
|
Witam czy mozna wykonywac Hifu przy niedoczynnosc tarczycy I hashimoto
Olivia | 2019/04/19
|
Jezu kobiety nie róbcie HIFU!!! Spójrzcie na portal Real Self – ultheraphy horror story I powikłania po zabiegu! Firma Merz już w 2013r miała sàdowy nakaz usunięcia wszystkich nieprawdziwych materiałów reklamowych, nim. że jest to zabieg aprobowany przez FDA – Amerykańskà agencję leków i żywności. Nie tylko nie jest, nigdy nie był też oficjalnie testowany na twarzy ze względów bezpieczeństwa! Ofiary tego urzàdzenia majà zdeformowane twarze, kości, tkanki, urazy kręgosłupa, układu nerwowego…lista jest długa. Wpiszcie w google: ultherapy damage i lawsuit. Odp. Na pytanie – dlaczego panuje powszechna opinia, że ultheraphy firmy merz jest bezpieczna – zamiast mówić całościowo o technologii- ponieważ Firma Merz stosuje nieuczciwe praktyki reklamowe. Koszty naprawienia uszkodzeń sięgajà dziesiàtki tyś. $
K. | 2019/05/02
|
Nie mieszkam w Polsce jednak Chciałabym skorzystać z hifu w kraju gdzie mieszkam wcześniej jednak mam zamiar dopytać o doświadczenie i o sprzęt jak często powinny być wymieniane kartridże w hifu ? Wiem ze mogą skłamać ale ciekawa jestem czy ich odpowiedz będzie zgodna z pana pozdrawiam K.
Marek Wasiluk | 2019/07/26
|
Cieszę się, że mój blog zwiększa świadomość. Bo medycyna estetyczna to dziedzina o dużym braku rzetelnych informacji.
Kasia | 2019/06/25
|
WITAM
Jak wygląda prawidlowo przeprowadzomy zabieg? Czy głowicę tylko przykłada się, czy przesuwa w trakcie emitowania impulsu? Ile orientacyjnie impulsów powinno być na określoną okolicę. Miałam robiony ten zabieg ale niestety chyba sposób jego wykonania pozostawia wiele do życzenia. Myślę, że wiele gabinetów świadomie bądź nie zabieg przeprowadza w sposób nieprawidłowy, stąd też powikłania lub brak efektów niestety. Będę wdzięczna za informacje, tak żeby w przyszłości wiedzieć czego oczekiwać.
Marek Wasiluk | 2019/07/26
|
Przy zabiegu HIFU najważniejsze jest odpowiednie wykonanie zabiegu. A ponieważ nie widać gdzie HIFU było robione, a gdzie nie, to istnieje zawsze pokusa, żeby zabieg robić bardziej niedbale, mało strzałów, słabiej, itp. Nie ma uniwersalnej informacji co do ilości strzałów, bo każda twarz jest inna. I za mało i za dużo strzałów daje złe efekty niestety. Dlatego trudno jest podać uniwersalną ilość strzałów.
Diana44 | 2019/07/24
|
Nie wiem czemu odradzacie hifu, ja miałam usuwanie nadmiaru skóry tym urzadzeniem w clinica comsetologica. Dużo schudłam w krótkim czasie, a skóra obwisła pozostała. Ten zabieg dał mi super efekty, bardzo jestem z niego zadowolna i nie miałam żadbyhc skutków ubocznych o których piszecie.
Lidia | 2019/08/27
|
Witam serdecznie.
Ponad rok temu miałam przeszczep tłuszczu pod oczy. Do dziś pod jednym okiem została mi nierówność a pod oczami coś jak opuchlizna, być może z powodu za dużej ilości materiału… Czy jest możliwość wygładzenia lub rozpuszczenia tych poduszeczek pod okiem tym właśnie urządzaniem ? Bardzo proszę o odpowiedź
Pozdrawiam
Magdalena | 2019/10/08
|
Panie Doktorze miałam robiony zabieg HIFU w kwietniu tego roku. Czy możliwym efektem ubocznym jest opuchniecie powieki oka tuż przy łuku brwiowym oraz opuchniecie pod powieką oka. Cały czas czuję dyskomfort przy lekkim dotyku. Tak też czułam całą twarz parę dni po zabiegu. Opuchlizna i ten specyficzny ból odczuwam od czerwca.
Olga | 2019/10/10
|
Witam Panie Doktorze,
Jestem szczupłą osobą, na twarzy bardzo szczupłą z opadniętymi smutnymi policzkami. Jest to mój smutny problem od kąt pamiętam.
Piszę ponieważ moja Pani doktor bardzo poleca mi zabieg HIFU … i tutaj moje zaskoczenie ponieważ Pan pisze że to nie jest zabieg dla osób szczupłych na twarzy.
Proszę mi podpowiedzieć na jaki inny zabieg powinnam się udać?
Będę bardzo wdzięczna za szczerą odpowiedź.
Serdecznie pozdrawiam
Roza | 2019/11/02
|
Tez mam watpliwosci co do zabiegu na twarz, bo skore mam delikatna,bardzo sucha, wiotczejaca, z opadnietymi powiekami, ale tluszczu to raczej nie mam na twarzy. Botoks na opadnieta powieke sprzed tygodnia dal mi tylko dretwienie nosa, bol glowy za skroniami i czasem wrazenie,ze powieka opada nizej. Nie wiem, czy wogole jakis dobry efekt bedzie po botoksie. Budowe ciala mam normalna, ale tluszcz tylko na brzuchu i biodrach. Zaproponowal mi pan doktor HiFu na czolo, ale tam to skora, kosci i troszke miesni. Obawiam sie, ze jak efekty zabiegu mina z czasem, to skora mi zwiednie i bedzie wiekszy problem i wiekszy koszt, aby to naprawic.
Marta | 2019/11/07
|
Witam. Panie doktorze w jaki sposób można zrekonstruowac, odbudować zniszczona tkankę tłuszczową?
Wieslaw | 2019/11/10
|
Nie wiem co wybrac ,tradycyjna operacje cz metode HIFU na raka prostaty , moze mi ktos cos podpowiedziec . Lekarz twierdzi ze jedno i drugie jest dobre . prosze odpowiedzcie
Sylwia78 | 2019/11/25
|
Dzien dobry
zapisałam się na zabieg HIFu, ale jak wcześniej wyczytałam nie pomaga to na bruzdy nosowo- wargowe.
Czy mógłby pan polecić jakiś zabieg na tego typu problem.
Pozdrawiam
Iza | 2019/12/05
|
Czy ktoś z was ma komplikacje po ultra former III ?
Ewa | 2019/12/11
|
Panie doktorze, pisze pan, że na zmarszczki i wiotką skórę – są lepsze metody.
Jakie ma Pan na myśli?
Hanna | 2020/02/08
|
Czy jesli noszę aparat ortodontyczny tzn 2 szyny na gornych zębach i haczyki na dolnej zabieg hifu jest przeciwskazaniem?Polecono mi laser frakcyjny nieablacyjny Fx…ale on daje inny efekt
stella | 2020/02/11
|
rozpuszczenie tkanki tłuszczowej?
Ewa | 2020/03/04
|
Witam serdecznie mam pytanie do Pana doktora…pisal Pan wczesniej ze na ujedrnienie skory(np wiotka szyja) sa lepsze sposoby jak HIFU czy mogla bym sie dowiedziec jakie sa to metody?najbardziej chodzi mi o szyje i jeszcze co oprocz botoxu jest najlepsze na zmarszczki mimiczne wokol oczu tak aby efekt utrzymal sie jak najdluzej Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
Agnieszka | 2020/03/04
|
Witam serdecznie ja miałam robiony zabieg właśnie dziś i miałam ominieta brodę i koło brody i na lwiej zmarszczce czy to prawidłowo ,gdzie najbardziej mi zależało na tej parti
Agata | 2020/04/15
|
Witam Panie Doktorze,
Chciałabym poznać Pana opinię na temat urządzeń Mini HIFU, które są dostępne na polskich stronach (nie te z aliexpress). Nazwa i cena (ok.1tys) wskazuje, że jest to urządzenie do użytku domowego. Czy moc jest wystarczająca do uzyskania widocznych rezultatów? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Paulina | 2020/08/01
|
WItam
Mialam robiOny zabieg hifu na twarz, bezposrednio po zaniegu mialam lekkie zawRoty glowy i od dwoch dni boli mnie glowa. Jakies powiklania?
Justyna | 2022/12/06
|
Dzien dobry. Prosze PaniA o pomoc i rade. 17 listopada mialam robione nici haczykowe. Po 4 dniach od wykonania zabiegu zaczelam odczuwac duza bolesnosc po prawej stronie. nastepnego dnia wyszla opuchlizna. kolejnego dnia juz twarz byla mocno spuchnieta. Oczywiscie jak tylko zaczal sie bol,zglosilam to osobie robiacej zabieg. Caly czas twierdzi,ze to normalny objaw po zabiegu. Wczoraj dopiero doprosilam sie konsultacji. ZROBILA MI HIFU na stan zapalny. Dzis rano obudzilam sie i bylo jeszcze gorzej. Musialam sie zglosic do lekarza,ktory skierowal mnie na sor,ale na sor trzeba dlugo czekac,zeby przyjeli,wiec zglosilam sie do znajomych kosmetologow,ktorzy uratowali mnie antybiotykiem i zastrzykiem domiesniowym ze sterydu. Powie mi Pani czy to nirmalne,zeby takie cos wyszlo na twarzy 5 dni po zabiegu? To NIRMALNE,ZE ZROBILA MI HIFU NA STAN ZAPALNY? MOGE WYSLAC ZDJECIA JAK TO WYGLADA I WYGLADALO.